2012/11/27

Practicum, egunerokoa: teoria eta praktika uztartzen

Practicumaren helburuetako bat, nagusiena agian, unibertsitatean ikasten dugun teoria ikastetxean behatutako praktikarekin uztartzea da. Nire practicumak horretarako aukera ugari eman dizkit orain arte, egunero-egunero. Atzo unibertsitatean eskolak hasi ziren eta, horrenbestez, goizean ikastetxera joan nintzen, eta arratsaldean unibertsitatera. Horrek teoria eta praktika egun berean lotzea ahalbidetu zidan. 

Izan ere, goizean matematika lantzen aritu zen nire tutorea, oraingoan eraikuntza txokoko egurrezko bi pieza mota hartuta, handia bata eta txikia bestea. Haurrei hiru mailako dorrea eraikitzeko eskatu zien txandaka, baldintza bakarra jarriz: ezin zutela aurretik beste lagun batek aukeratutako konbinaketa bera erabili. Bi taldetan errepikatu genuen ariketa, eta emaitza berdina izan zen lehen bi dorreen kasuan: lehenengoak hiru zati handiak hartuz eraiki zuen dorrea, eta bigarrenak hiru pieza txikiekin osatu zuen berea. Hirugarren eta laugarrenek izan zituzten komeriak, noski, baina laguntza pittin batekin azkenean lortzen zuten piezak nahastuz dorre diferentea egitea. Haurretako batek, laugarren izatea egokitu zitzaiona, eraiketa txokoa hain du gustuko ez zela gai aurrean sei pieza izanda horietako hiru besterik ez erabiliz dorrea egiten, eta behin eta berriz saiatzen zen hiru zati baino gehiago jartzen.

Arratsaldean Haurtzaroaren Psikologian bideo bat ikusi genuen, harremanen eta garapen sozialaren ingurukoa. Psikologoek haurrei egiten dizkieten esperimentu horietako bat ikusi genuen, goizean behatutakoarekin erlazio estua zuena: haurrak barruan sartzeko moduko tamaina zuten autoa, ohea edo eserlekua zituen gela batean sartu zituzten, han jolasean aritzeko; ondoren, jostailuen erreplika txikiak zituzten beste gela batean sartu zituzten, eta haurrek horrenbesteko gogoa zuten jostailuekin aurretik jolastutako modu berean aritzeko, haietan kabitu ezingo zirela aditzera ematen zien eskalaren oinarrizko ezagutza alde batera uzten zutela, eta gizarajoak hantxe zeuden, gure begietara nahiko barregarri, Gulliverren moduan jolasten saiatzen.

Goizeko haurrarentzat ere, jolasteko gogoak ematen zizkion aginduak tutoreak ematen zizkionen aurretik zetozen, eta hantxe zebilen, bere buruarekin borrokan. Heziketan haurrek gogoko dituzten objektu eta baliabideak erabiltzeak asko laguntzen du motibazioa areagotzen, baina honelako ondorioak ere baditu, eta kontuan hartu beharrekoak dira haur bakoitzak lortutako emaitzen ebaluazioan, dudarik gabe.

Eta honekin banoa ikastetxera, gaur goiz iritsi nahi nuen eta nire tutorearekin lasai hitz egiteko tartetxo bat izateko!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina