2012/11/11

Practicum, egunerokoa: hurrengo asteko behaketen plangintza

Hurrengo bi asteetan ikaskuntza-irakaskuntza prozesua behatuko dugu, bi ikuspegi desberdinetatik: irakaslearena eta ikaslearena. Datorren astean irakaslean jarriko dugu arreta, eta hurrengoan ikasleengan.

Irakasleari dagokionez, ondokoa behatu nahi nuke:
  • Ikasteari buruzko zein eredu aplikatzen duen behatzea (eredu transmisiboa-konduktibista, neokonduktista, transmisiboa-informazio prozesatzearena, konstruktibista-kognitibista edo konstruktibista-soziala).
  • Ikaskuntza-irakaskuntza prozesua sustatzeko aplikatzen dituen teknikak identifikatzea, jokabidearen erregulazioari dagozkion teknika edo prozedura konduktistak alde batera utziz, jada aztertu ditudalako.
  • Esparru ezberdinetan (formala, ez-formala eta informala) haurren ikaskuntzak uztartzeko ematen diren urratsak behatzea.
  • Irakasleak ikaskuntza-irakaskuntza prozesua nola ebaluatzen duen aztertzea.
Ikastetxearen hezkuntza proiektuaren arabera, eredu konstruktibista jarraitzen da bertan. Bestetik, berdinen arteko harremanetan behatu dudanaren arabera, jarduera gehienetan elkarrekintza indibidualista sustatzen denez, eredu konstruktibista-kognitibista aplikatzen dela pentsatuz abiatuko dut behaketa, eta ondorioetan jaso ahal izango dut ea hori horrela den, ala ez.

Hemendik bi astera prozesu bera ikaslearen ikuspegitik behatzen dudanean, ondokoak aztertu nahi nituzke:
  • Ikasketa-estilo pertsonal ezberdinak identifikatzen saiatzea (orokortzailea vs. kateatzailea, sakona-azalekoa-estrategikoa, aktibo-erreflexiboa, teoriko-pragmatikoa).
  • Haurren autokontzeptu, autoestimu eta estatus soziometrikoaren eta ikastearen inguruko erlazioak behatzea.
  • Motibazio-estilo ezberdinak haurrengan behatzea, edo behintzat motibazioaren inguruko ezaugarri nabarmenenak behatzea.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina