2012/11/11

Practicum, egunerokoa: ikastetxeko tutorearen garrantzia eta horren harira gehiago

Aste honetan Pellok proposatu digun behaketa-segidarekin zerikusi zuzenik ez duen gai bati bueltak ematen egon natzaio, eta horregatik jasotzen dut beste sarrera batean.

Practicumaren egonaldian ikastetxeko tutoreak duen garrantziaren inguruan egon naiz pentsatzen. Nire ustez, erabat baldintzatzen du ikastetxeko tutoreak practicuma, beste aldagaien gainetik (ikastetxea, ikastetxearen hezkuntza proiektua, haurren taldea, unibertsitateko tutorea). Nire kasuan, izugarri zorionekoa izan naiz, eta tutore ezinhobea egokitu zait. Graduan zehar oraindik ez dut irakasle ona izateko bezainbeste ikasi, baina irakasle on bat antzemateko lain bai, eta nire tutorea irakasle oso ona da. Horrez gain, langile ona ere bada.

Tutorea irakasle ona izateari lotuta, tutorea eta practicumeko ikaslearen artean nolabaiteko kidetasuna ematearen gaia legoke. Hau da, "objektiboki" irakaslea ona egiten duten hainbat ezaugarri izateaz gain, pedagogiaren mailan bien artean bat-etortzea garrantzitsua da, baita izaera pertsonalen mailan "feeling" ona egotea ere. Nire kasuan, guztiak ematen dira.

Practicumeko bileretan jakin dudanaren arabera, beste ikastetxe batzuetan tutoreak praktiketako ikasleak hartzera behartzen dituzte, edo prozesua ez da erabat borondatezkoa behintzat. Nire ikastetxean ez da horrelakorik gertatzen, eta nire ustez hori faktore garrantzitsua da esperientziaren arrakastari begira. Argi daukat hurrengo practicumetarako aldez aurretik galdetuko dudala ikastetxean tutorearen esleipenaren prozeduraren inguruan.

Tutore-ikasle kidetasunaren gaiak beste batera narama: nire ikastetxean bezala bi lerro dituen ikastetxe batean tutore-tutore kidetasunaren garrantzira, alegia. Beste sarreraren batean aipatu nuen moduan, nire ikastetxean maila bereko bi gelen tutoreek elkarrekin lantzen dituzte gelan aplikatuko diren proiektuak. Practicumeko bileretan jakin ahal izan dudanez, ikastetxe batzuetan koordinazioa erabatekoa da. Beraz, tutoreen arteko kidetasuna oso garrantzitsua da. Eta zer egin kidetasunik ez dagoenean? Hurrengo asteko behaketa gaia ondokoa izango da: ikaskuntza-irakaskuntza prozesua irakaslearen ikuspegitik. Gai horren inguruan konturatu naiz nire tutorea eta beste lerroko tutorearen artean ezadostasun txikiren bat badagoela, eta nire tutorearen jarrera diplomatikoa izan da, berak egiten duena azalduz, baina presiorik gabe. Beste tutorearen jarrera irekiak asko errazten du haien artean ondo konpontzea, baina gerta liteke horrela ez izatea.

Zer egin, bada, hurrengo practicumetan ikastetxeko tutorearekin kidetasunik izan ezean? Uf, nahiago dut ez pentsatu, eta horrelakorik ez gertatzeko neurriak hartu: hurrengo urteko practicumari begira ikasturte honen bukaeran ikastetxe pare bat bisitatu eta niretzat garrantzitsuak diren gaiak bertan eztabaidatu, eskaera jakinaren gainean egin ahal izateko.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina