Aurreko urtean practicuma lanaldi erdian egiteari buruzko iritzi erabat positiboa eman nuen arren, aurtengoan trabaren bat sumatzen ari naiz. Jarduerak proposatzen eta burutzen ari naizenez, txokoetan lantzen direnak burutzen denbora asko pasatzen dut, astean hiru egunetan joanda ez baita hain erraza hiru taldeak jarduera burutzen ari garen txokotik aste bakarrean zehar igarotzea. Tutoreak esaten dit lasai asko egin dezadala jarduera talde jakin bat beste txoko batean egonda ere, baina hala eta guztiz ere zaila da batzuetan.
Aurtengo practicumean ikusten dudan beste eragozpen bat unitate didaktikoaren gaia da. Suposatzen da unitate didaktiko oso bat garatu behar dugula eskolan gauden bitartean. Ulertzen dut proposamenaren atzetik dagoen asmoa; tutore izatea ez dela jarduera solteak, inolako loturarik gabekoak egiten joatea, baina ez zait egoki iruditzen unitate didaktiko oso bat inposatzea gutako bakoitza goazen geletan. Nire tutoreak nahikoa eta gehiago egiten du egunero niri bere tokia uzten. Badakit behin baino gehiagotan barrutik tripak jaten egongo zela, kolektiba hain mantso daramadalako gero buruan genituen jarduerak egiteko denborarik izango ez dugula jakinda, edo niri haurrak gobernatzea gehiago kostatzen zaidalako haiek jarduerak egiteko prest egoteko denbora gehiago behar dugulako bi heldu egonda ere azkenean jarduera gutxiago egiten ditugula ikustean. Iruditzen zait oso eskuzabala dela jada, eta ez zait bidezkoa iruditzen hori guztiaz gain, hari eskatzea "nire" unitate didaktiko oso bat lantzea practicumak irauten dituen zazpi asteetan. Azken batean, berak bere programazioa du, eta niri iruditzen zait neurri batean hura burutzen lagundu behar diodala ere.
Nik egokiago ikusten dut jarduera zehatzak burutzea, ni nabilen moduan, nahiz eta jakin tutoreak normalean jarduera guztiak, edo ia guztiak, proiektu edo unitate didaktiko baten barruan landuko dituela, sekuentzia jakin batean. Hala ere, ikusi ahal izan dudanez, tutoreak beti izan behar ditu hainbat zernahitarako jarduera txoko bakoitzerako prestatuta, haurrek bere laguntzarik gabe burutu ahal izateko modukoak. Horrela, txoko batean gai zehatz bat lantzen egon nahi duenean, beste bi txokoetan haurrak bere kasa lanean eduki ditzake.
Eta, hona iritsita, aspaldian argi izan behar nuen zerbaiti buruzko galdera: zein demontre da proiektu, unitate didaktiko eta tailerren arteko desberdintasuna? Jesus, posible al da hirugarren maila bukatzen egotea hori jakin gabe? Didaktikako irakasleren bati bisita egin beharko diot tutoretza orduren batean...
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina