2014/03/30

Denboraren kudeaketa

Aurreko batean idatzi nuen denbora kudeatzeko nituen arazoen inguruan, eta hori hobetzea izan da azken bizpahiru asteetako nire lan nagusia. Practicuma hasi aurretik tutoreari egutegia eskatu nionean hauxe eman zidan:




Egutegi horrekin hasi nintzen ni tutorearen tokia hartu eta eguna aurrera eramaten saiatzen. Nire arazoa zen paper horretan ez nuela ezer "ikusten"; horrekin ezin nuen jakin noiz egin behar nuen zer, nola antolatu eguna. Tutoreak hitzez esaten zizkidan eguneroko tarteen sekuentziak, baina niretzat hori ez zen nahikoa. Orduan, tutoreari esan nion ni orri horrekin ez nintzela moldatzen, eta zehatzagoa zen zerbait behar nuela, txokoetako tarteak, hamaiketakoarena eta abar sartuta zituena. Berak hain dauka egunero egin beharrekoaren sekuentzia barneratua, ez duela horrelako baten beharrik, baina segituan ulertu zuen zer zen eskatu niona, eta ti-ta batean prestatu zidan:
Hala ere, nik banekien orri horretan jarri gabe zeuden beste hainbat gauza gogoan izan behar nituela: txokoetako tartea bukatu aurretik, eraiketa txokoa izaten denez gauzak biltzen denbora gehien behar duena, haiei gauzak jasotzen has daitezela eskatu behar zaie beste bi txokoetakoei baino minutu batzuk lehenago, edo egunero etxera joan aurretik hurrengo eguneko arduradunaren A eskuan marraztu behar zaio eta abar luzea. Orrialde horretan bertan gauza horiek guztiak idazten hasi nintzen, baina konturatu nintzen ez zitzaizkidala kabituko, eta eskuz beste orri batzuetan idatzi ditut. Hauxe da nik prestatutako egutegia, eta oso nabarmena da nire tutoreak erabiltzen duenarekin aldea:

Astelehena
9.00-9.10   Gelakideak iritsi arte itxoin, bakoitza bere tokian eserita (asmakizun bat landu daiteke, edo lasai hitz egin)
9.10-9.40   Arduradunaren lanak egin
9.40-10.30   Txokoetara (arduradunak hiru taldeak txokoetan banatu, txartelak orratzen norabidean aldatuta eta talde bakoitzeko kideen izen-abizenak irakurrita; arduradunaren taldean arduradunak menua arbelean idatzi, besteek paperean idatzi eta ondoren txokoko lanak egin; eraiketa txokokoei esan 10-15 minutu lehenago jasotzen hasteko, atera duten materialaren arabera lehentxeago edo beranduxeago ohartarazita)
10.30-11.00   Hamaiketakoa (arduradunak frutak zenbatu eta batuketa arbelean egin, ondoren bakoitzari nahi duena galdetuta, banatu eta jan)
11.00-12.30   Laguntza (30 minutuko hiru saio gelatik kanpo egiten dituen irakaslea, saio bakoitzean talde bat eramanda). Matematika lantzen dute gelan geratzen diren beste bi taldeek, batak tutorearekin eta besteak bere kasa egiteko ariketekin, ondoren txandakatuta.

12.30-13.30   Tutoretza (kontuan izan haurretako batzuk eskolaz kanpo antolatutako ingelesa dutela gelan bertan, eta ez dutela jangelako begiralearekin jolas tokira irten behar)

15.00-15.05   Jolasgelara joateko prestatu gelan, bakoitza bere tokian eserita
15.05-15.15   Jolasgelara jaitsi eta oinetakoak kendu, hormaren kontra prest jarri, arauak gogoratu, don-don abestu, horma estaltzen duten ateak ireki eta pareta bota
15.15-16.00   Jolas librea, bai alderdi motorra lantzeko aldean, baita sinbolikoan aritzekoan ere
16.00-16.15   Jaso, horma eraiki eta oinetakoak jantzi
16.15-16.25   Gelan berokiak jantzi, oharrak banatu, hurrengo eguneko arduradunari A jarri eskuan

Asteartea
9.00-9.10   Gelakideak iritsi arte itxoin, bakoitza bere tokian eserita (asmakizun bat landu daiteke, edo lasai hitz egin)
9.10-9.40   Arduradunaren lanak egin
9.40-10.30    Txokoetara (arduradunak hiru taldeak txokoetan banatu, txartelak orratzen norabidean aldatuta eta talde bakoitzeko kideen izen-abizenak irakurrita; arduradunaren taldean arduradunak menua arbelean idatzi, besteek paperean idatzi eta ondoren txokoko lanak egin; eraiketa txokokoei esan 10-15 minutu lehenago jasotzen hasteko, atera duten materialaren arabera lehentxeago edo beranduxeago ohartarazita)
10.30-11.00   Ingelesa
11.00-11.30   Hamaiketakoa (arduradunak frutak zenbatu eta batuketa arbelean egin, ondoren bakoitzari nahi duena galdetuta, banatu eta jan). Kontuan izan normalean ingelesa berandu bukatuko dela, jasotzeko denbora dezente behar izaten dutelako
11.30-12.00   Jolas ordua
12.00-12.30   Kolektiba

12.30-13.30   Mailako bilera tutoreek

15.00-15.10   Hiru taldeak txokoetan banatu (talde bakoitzeko lagun bakoitzaren izena esanda, abizenik gabe oraingoan)
15.10-16.15   Txokoetara (eraiketa txokokoei esan 10-15 minutu lehenago jasotzen hasteko, atera duten materialaren arabera lehentxeago edo beranduxeago ohartarazita)
16.15-16.25   Gelan berokiak jantzi, oharrak banatu, hurrengo eguneko arduradunari A jarri eskuan

Asteazkena
9.00-9.15   Gelakideak iritsi arte itxoin, bakoitza bere tokian eserita. Bitartean, arduradunak dantzarako galtzerdiak banatu, galtzerdien kaxa hartu eta pare bakoitzak jarrita duen izena irakurrita (hobe pixka bat laguntzea)
9.15-10.00   Dantza
10.00-10.45   Musika (haurrak bakarrik doaz dantzako gelatik gela arruntera musika egiteko). Dantza eta musika egiten duten bitartean, tutoreak materialak presta ditzake
10.45-11.10   Arduradunaren lanak egin
11.10-11.45    Hamaiketakoa (arduradunak frutak zenbatu eta batuketa arbelean egin, ondoren bakoitzari nahi duena galdetuta, banatu eta jan).
11.45-12.30    Txokoetara (arduradunak hiru taldeak txokoetan banatu, txartelak orratzen norabidean aldatuta eta talde bakoitzeko kideen izen-abizenak irakurrita; arduradunaren taldean arduradunak menua arbelean idatzi, besteek paperean idatzi eta ondoren txokoko lanak egin; eraiketa txokokoei esan 10-15 minutu lehenago jasotzen hasteko, atera duten materialaren arabera lehentxeago edo beranduxeago ohartarazita)

12.30-13.30   Tutoretza

15.00-15.10   Hiru taldeak txokoetan banatu (talde bakoitzeko lagun bakoitzaren izena esanda, abizenik gabe oraingoan)
15.10-16.15   Txokoetara (eraiketa txokokoei esan 10-15 minutu lehenago jasotzen hasteko, atera duten materialaren arabera lehentxeago edo beranduxeago ohartarazita)
16.15-16.25   Gelan berokiak jantzi, oharrak banatu, hurrengo eguneko arduradunari A jarri eskuan

Osteguna
9.00-9.10   Gelakideak iritsi arte itxoin, bakoitza bere tokian eserita (asmakizun bat landu daiteke, edo lasai hitz egin)
9.10-9.40   Arduradunaren lanak egin
9.40-10.30   Txokoetara (arduradunak hiru taldeak txokoetan banatu, txartelak orratzen norabidean aldatuta eta talde bakoitzeko kideen izen-abizenak irakurrita; arduradunaren taldean arduradunak menua arbelean idatzi, besteek paperean idatzi eta ondoren txokoko lanak egin; eraiketa txokokoei esan 10-15 minutu lehenago jasotzen hasteko, atera duten materialaren arabera lehentxeago edo beranduxeago ohartarazita)
10.30-11.00   Hamaiketakoa (arduradunak frutak zenbatu eta batuketa arbelean egin, ondoren bakoitzari nahi duena galdetuta, banatu eta jan)
11.00-11.30   Jolas ordua
11.30-12.30   Txokoak edo kolektiba

12.30-13.30   Tutoreek trebakuntza

15.00-15.45   Astean zehar haurrek ekarritakoak entzun/ikusi (CDa, filma...) telebistan, eta eskolako filma baten zatia ikusi, tutoreak aukeratutakoa
15.45-16.15   Ingelesa (16.20etan haurrak tutorearen bila etorri ez badira, gelara joan, gehiegi ez luzatzeko)
16.15-16.25   Gelan berokiak jantzi, oharrak banatu, hurrengo eguneko arduradunari A jarri eskuan

Ostirala
9.00-9.10   Gelakideak iritsi arte itxoin, bakoitza bere tokian eserita (asmakizun bat landu daiteke, edo lasai hitz egin)
9.10-9.30   Arduradunaren lanak egin
9.30-10.00   Ingelesa
10.00-10.15   Arduradunaren lanak bukatu
10.15-11.00    Txokoetara (arduradunak hiru taldeak txokoetan banatu, txartelak orratzen norabidean aldatuta eta talde bakoitzeko kideen izen-abizenak irakurrita; arduradunaren taldean arduradunak menua arbelean idatzi, besteek paperean idatzi eta ondoren txokoko lanak egin; eraiketa txokokoei esan 10-15 minutu lehenago jasotzen hasteko, atera duten materialaren arabera lehentxeago edo beranduxeago ohartarazita)

11.00-11.30   Hamaiketakoa (arduradunak frutak zenbatu eta batuketa arbelean egin, ondoren bakoitzari nahi duena galdetuta, banatu eta jan).
11.30-12.00   Jolas ordua
12.00-12.30   Kolektiba (kontuan izan haurretako batzuk eskolaz kanpo antolatutako musika dutela ondoko gelan, eta ez dutela jangelako begiralearekin jolas tokira irten behar)

12.30-13.30   Gurasoekin bilerak tutoreak

15.00-15.10   Aste batean Lehen Hezkuntzako egoitzako liburutegira txangoa eta hurrengoan gelan txoko libreak egiten dira. Liburutegia bagoaz, bakoitzak bere liburua hartu (bueltatzeko) eta berokia jantzi gelan. Bestela, txokoak banatu (arduradunak bakoitzari galdetu ea zein txokotan aritu nahi duen, taldeen txartelei buelta eman, eta txokoetara poliki joateko esan)
15.10-15.45   Liburutegira bagoaz, tutoreak sarreran Haur Hezkuntzako egoitzara eramateko paperak jaso kutxatilatik, liburutegira igo eta haurrek duela bi aste hartutako liburua liburuzainari bueltatu eta liburuak irakurri
15.45-16.00   Liburutegira bagoaz, haurrei gogorarazi gelara eramateko liburua aukeratu behar dutela, berokiak jantzi, norberak bere liburua hartu eta banaka liburuzainaren mahaitik pasa, liburua eskaneatzeko
16.00-16.15   Liburutegira bagoaz, liburutegitik Haur Hezkuntzako egoitzara bueltatu oinez. Bestela, txokoetako gauzak jaso
16.15-16.25   Berokia eta mantala pasabidetik hartu, gelan berokiak jantzi, astean zehar eskolaz kanpoko jardueretan egindako lanak banatu (ingelesa, haurtzaindegia eta musika), oharrak banatu, hurrengo eguneko arduradunari A jarri eskuan

Gogoan izan behar da datorren egunean norbaiten urtebetetzea denean egun horretan arduradun izango den haurrari ez zaiola A eskuan jarri behar, berak ez baitu hamaiketakoa ekarriko, urteak betetzen dituenak baizik.

Bestetik, tutoreren bat gaixo badago edo beste zerbaitegatik ezin badu etorri, astean behin laguntza ematen duen irakasleak tutore horren tokia hartuko du eta, ondorioz, ez da laguntzako saiorik izango.

Hauek guztiak, noski, gutxi gora-beherako ordutegiak dira, eta malgutasunez kudeatzen ditu tutoreak. Nire kasuan, oraindik ez naiz gai ikusten malgutasunez aritzeko, eta goizero ordutegia errepasatu eta hura zorrotz betetzen saiatzen naiz. Hori erabat normala iruditzen zait, eta badakit esperientziarekin lortuko nukeela malguago jokatzea.

Haurrak ordu erdi baino gutxiago txokoetara bidaltzea ez du merezi, ez baitute denborarik izango lasai eta gustura aritzeko. Hortaz, ordutegian zerbait atzeratu delako ordu erdi edo denbora gutxiagoko saioa geratuz gero, hobe da kolektibako jarduera bat egitea.

Nik egunero ipuin bat kontatu nahi izaten dudanez, kolektibarako aurreikusitako tarte batean edo arratsaldean txokoetan aritzekoak bagara txokoetara abiatu baino lehen egiten dut. Egunen batean proba egin dut arduradunaren lanak egin ondoren eta txokoetara abiatu aurretik ipuina kontatzen, baina haurrek denbora gehiegi daramate geldik eserita eta ez dute batere gustura egiten; hobe da beste tarte bat bilatzea.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina