2012/12/15

Practicum, egunerokoa: P.D., irakasleak eta jolas ordua


Practicumeko mintegietan jakin ahal izan dudanez, ikastetxe batzuetan tutoreak ez dira jolas orduan haurrekin egoten, eta horretarako begiraleak dituzte. Batzuentzat, jolas tokian egotea ez da beharrezkoa, edo irakaslearen mailaren azpitik dagoen lana da. Ni ez nago horrekin batere ados. Nire ustez, jolas tokian tutoreak psikomotrizitateko saio batean beha ditzakeen alderdi berak, eta beste asko, beha ditzake. Behaketaz gain, esku-hartzeko aukera paregabeak eskaintzen dizkio tutoreari jolas orduak. Gelan sortutako ikaskuntzak handik at aplikatzeko esparruetako bat da jolas tokia (jangela, korridorea, bainugelak eta bestelako espazio komunak bezala), eta tutoreak asko lagundu dezake horretan. Haurrak jolas librean aritzeko tarte garrantzitsua dela errespetatuz, tutoreak puntualki, baina intentzionaltasun hezitzaile handiz, esku hartu beharreko momentua da jolas orduarena.

Zentzu horretan, oso egokia iruditu zait nire ikastetxean aplikatzen dena. Izan ere, tutore guztiak irteten dira jolas tokira haurrekin, eta behatzen eta esku-hartzen jarduten dira.

Bestelako kontua da irakasleen ordutegia eta haien lanpostuaren profila osatzean jolas tokian igarotako orduak kontuan nola hartzen diren. Nik ikusi dudan moduan betetzen badira behintzat, beste edozein lanordu bezalakoak dira, eta horrela hartu beharko lirateke kontuan.

Bukatzeko, hamaiketakoaren ordua ere oso interesgarria iruditu zait. Guztiek hamaiketakoa batera egitea, eta hamaiketakoa ekartzeko txandakatzea (fruta ekar dezaten eskatzen zaie gurasoei), oso egoki iruditu zait. Horrela, jaki berriak dastatzeko aukera dute haurrek, aukerak egitea ahalbidetzen zaie (fruta mota bat baino gehiago dagoenean), hartutako erabakien ondorioak haien gain hartzen ikasten dute (eskatutakoa bukatu behar dute), txanda itxoiten ikasten dute, bakoitzak gauza diferenteak gustuko dituztela ikasten dute, hiztegia lantzen dute, aurretik izandako esperientziak partekatzen dituzte (halako fruta non eta noiz dastatu duten aurretik, bere familian nork duen gustuko, etab.), osasunari buruzko gaiak lantzeko bidea ematen du, edo geografia lantzeko, edo nork daki. Bakoitzak bere ogitartekoa eramatea baino askoz ere interesgarriagoa da, dudarik gabe.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina