2012/10/07

zid_ia?_4


Aste honetan ere ostegunean ezin izan nuen Ikastetxearen Antolakuntzako eskoletara joan eta, beraz, egun bakarrari buruzko gogoeta dut hemen egiteko.

Joan den astelehenean ikastetxearen antolaketaren inguruan hausnartzen jarraitu genuen, talde gero eta jendetsuagoan. Azkenean, gelako kideok bi taldetan adostutako eskemak jaso genituen arbelean, eta Davidek aurreko urteetan ariketa bera egitean beste ikasle batzuk lortutako emaitzak erakutsi zizkigun. Gauza beretsuak bildu genituen, modu desberdinean adierazita, eta horren ondoren gaiaren inguruan pentsatzen jarraituta honela laburbilduko nuke ikasitakoa:

  • Ikastetxearen antolaketan (antolaketa eta antolakuntza gauza bera al dira?) osagai edo elementu ezberdinek hartzen dute parte: pertsonak, erakundeak, baliabide materialak, baliabide teknikoak, baliabide ekonomikoak, baliabide kulturalak eta hainbat zerbitzu (autobusa, jangela, garbiketa, eskolaz kanpoko jarduerak, eta abar). Ikastetxearen antolaketa elementu horien arteko harremanez eta erabilerez arduratzen da, horiek onartuz, sustatuz, edo arautuz, kasu bakoitzean egokien jotzen duenaren arabera.
  • Ikastetxearen antolaketa eta bere hezkuntza helburuak, printzipioak eta irizpideak estuki lotuta daude; nolako helburuak, halako antolaketa eta, alderantziz, antolaketa jakin bat ustezko helburuen alde edo kontra joango da.
  • Ikastetxearen antolaketa bi dimentsio edo planotan ematen da: pertsonei dagokiena bata, eta erakundeei dagokiena bestea. Adibidez, ikastetxeko zuzendariak Hezkuntza Saileko ikuskariari harrera egitean bi erakundeen arteko harremanen ordezkariaren rola hartuko dute biek (normalean). Aldiz, gela bereko lagun taldea osatzen duten ikasleen arteko harremana pertsonen arteko eremukoa izango da. Irakaslea bi plano horien artean etengabe mugitzen ariko da: haurrekin pertsonei dagokiena, gurasoekin erakundeen (familia eta eskola) arteko harremanen planoan egongo da batzuetan, baina pertsonen artekora gerturatuko da ere (eta ongi neurtu beharko du zenbateraino horretan murgildu) beste batzuetan, edo beste irakasleekin eta ikastetxeko profesionalekin ere plano bietan ariko da. Beraz, tentuz jokatu beharko du irakasleak eta egoera bakoitzari dagokion planoa zein ote den "irakurtzen" ikasi beharko du.
  • Ikastetxearen antolaketak baditu eskala desberdinak: gelako mikroeskalatik hasita (gehiago jaitsi gaitezke, eta gelaren zatien antolaketaz arduratu beharko da irakaslea, hala nola, txokoen antolaketaz), haurrek egunero erabiltzen dituzten guneen (haurren eskura dauden baliabide materialen) tarteko eskala, ikastetxe osoa orokorrean hartuta sortzen den makroeskala, eta ikastetxearen gune fisikotik at baina bere eragin-esparruaren baitan dagoen guztia (auzoa, herria, Hezkuntza Saila, udala, Berritzegunea, eta abar) barne hartzen duen mega-eskala. Antolaketak guztiak hartu behar ditu kontuan, eta kasu bakoitzean desberdina izango da antolaketa egitearen ardura bere gain hartuko duena, baita ikastetxeak antolaketa ezartzeko izango duen ahalmen-maila ere.
  • Azkenik, joan den ikasturtean irakurritako liburu batean (La práctica de la innovación educativa) atentzioa deitu zidan zerbait: ikastetxeak, erakunde gisa bere ikaskuntza-prozesu propioa garatu ahal izateko moduko antolaketa izan behar du. Hau da, ikastetxeak berak, erakunde bezala hartuta, ikasi behar du, eta bere antolaketak horretan lagundu behar dio. Beraz, ikastetxearen antolaketak, joan den ikasturtean ikasitakoaren arabera, Elliottek proposatzen duen moduan planifikatu-ekin-behatu-hausnartu-berriro planifikatu gisako zikloan oinarritu behar du, ikastetxeak ikasiko badu behintzat.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina