2012/03/18

Taldean lan egitea

Aste honetako azken sarrera ikasturtea hasi denetik (eta horren aurretik ere denbora luzez) buruan buelta asko eman dizkiodan beste gai bati buruzkoa da; taldeko lana, alegia. Taldeko lana, ikaskuntza soziala, ikaskuntza kooperatiboa, oso erakargarri egiten zaizkidan (zaizkigun) kontzeptuak dira. Egun, denok aritu behar dugu taldean, hortxe omen dago etorkizuna, lehiakortasuna, bikaintasuna eta tankera horretako hitz potolo guzti horiek, gure politikarien ahotan sarri entzuten ditugunak.

Graduan ere taldeko lanez gainezka gaude, ia dena da taldean egin beharrekoa. Hala ere, orain arte behintzat inolako irakasgaitan ez dugu taldeko lanaren inguruan ezertxo ere landu. Gehien jota irakasleren batek aipatu du taldean lan egiteak ez duela taldeko lanik bermatzen, baina horixe izan da dena. Hara, Lorea, agian hortxe duzu aurreko batean azaldu nahi zenigun curriculum ausentearen adibide argia, gure graduan behintzat erabat ausente baitago taldean lan egiteak zer esanahi duen eta zer suposatzen duen ikastea (taldeko lanaren esperimentazio hutsez sortutako ikaskuntza da lantzen dugun bakarra, horren inguruko hausnarketarik gabe).

Gelakideen artean ere ez dugu horri buruz bereziki hitz egin. Inoiz norbaitekin gaia komentatu dudanean aipatu dugu taldeko lanak korapilatsuak direla, bakarka lan egitea baino askoz ere denbora gehiago suposatzen dutela, baina ezer gutxi gehiago.

Nik sareko lanean sinisten dut, eta kontzeptua adierazteko iruditxo bat jartzen dizuet:


Sare bat nodoz eta loturaz osatua dago. Nodo bakoitzak izaera propioa du, balioa du bere horretan, baina beste nodo batzuekin sortzen dituen loturei esker nodo bakunen baturarengandik desberdina den egitura sortzen da, hau da, sinergiaren kontzeptua barne du ideiak. Egitura horrek izaera tridimentsionala du, eta malgua da. Nodo guztiek laguntzen dute egitura sortzen, eta horietako bakoitzaren arabera egitura tridimentsional horrek itxura bat izango du, ala bestea. Beraz, nodo batek huts egiten badu, egitura osoari "beheraka" tira egiten dio, eta alderantziz.

Taldeko lana ulertzeko ikuspegi honen aplikazioaren iritzi bat duzue honako blogean, eta aipatzen duen PIGS dinamika edo teknikari buruzko azalpenak hemen. Ni bat nator erabat planteatzen dutenarekin. Bestetik, taldeko lanak nola egiteari buruz, gure estatuko unibertsitateen Web orrietan ez dut horren inguruko argibiderik aurkitu (bilaketa oso azaletik egin dut, egia esan), baina bai asko unibertsitate anglosaxoietako Web orrietan. Guztien artean interesgarrien iruditu zaidana hauxe da; taldean lan egiteari buruzko aholku eta azalpen argi eta erabilgarriak ematen dituelako.

En fin, sarrera hauek Didaktika Orokorreko irakasleak besterik ez irakurtzen ez dituenez, ea berari bururatzen zaion honen inguruan zer egin daitekeen.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina